Zorg dat klanten jou kennen

Posted on 7 mei 2020 in Ondernemer, expert, leider, Tips & informatie | 0 comments

Zorg dat klanten jou kennen

Eindelijk gebeurt er wat in het statige pand van Jac de Rooij, de juwelier in Boxtel die een begrip werd op die plek. 

Het pand stond al lange tijd leeg en zorgde voor een lgat in de winkelstraat midden in het centrum. 

Nu zie je witte voetstappen op de straat van de werklui die in en uit lopen. De ramen zijn stoffig en er wordt binnen flink gehakt en getimmerd.

Wie of wat gaat er in komen? Ik heb geen flauw benul. Het klassieke uithangbordje met krulletters hangt nog altijd boven de voordeur. 

In het raam staat enkel een bord van de aannemer. 

Hoe zonde dat de nieuwe eigenaar geen gebruik heeft gemaakt van de grote ramen om reclame uitingen op te doen! Een gemiste kans. 

Klanten leren hem zo niet kennen.

Hij zou met witte letters grote uitingen op de ramen kunnen zetten. 

Of wat denk je van nieuwtjes om mensen op de hoogte te houden van wat er gaande is in de bouw?

Beste mensen, vorige week hadden we een overstroming want met de Kango hakten we door een waterleiding. Gelukkig is het gat weer gedicht en zijn we nog steeds op schema met de verbouwing.”

Het publiek zal hier van smullen en het roddelcircuit gaat er mee aan de haal. Dat is enkel gratis reclame voor de nieuwe uitbater. 

Wie weet zou de gratis verspreide De Mooi Boxtel krant er zelfs een stukje over plaatsen om de nieuwtjes die ze daar vermelden mee te nemen in een artikel. Gratis reclame in heel Boxtel!

Er is nog meer mogelijk: aankondigingen voor de openingsactie om aan te sporen om daar heen te komen. Een coupon met een speciale actie voor het eerste bezoek.

Of wanneer het klopt dat er een koffiemachine winkel in komt, bedrukte koffiebewaarbussen die men zomaar niet weggooit maar nieuwsgierig Boxtel nog jaren in de kast heeft staan, zodat men maar niet vergeet wat een vriendelijke winkel we daar hebben. 

Posters in het raam met foto’s van de medewerkers die zich alvast voorstellen aan de Boxtelaren om alvast verbinding op te bouwen. 

Dit soort marketing wordt zeer weinig toegepast maar werkt zeer effectief. 

De officiële benaming hiervoor is direct response marketing. Ingaan op wat er nu speelt. Warm maken en rapport opbouwen.

Het is duidelijk dat de nieuwe eigenaar nu geweldige kansen laat liggen. 

Maar dat betekent niet dat jij dat hoeft te doen. 

Want zelfs als jij net begint of al langer bezig bent en iets nieuws wilt neerzetten, dan kun je gebruik maken van deze manier van marketing om je klanten lekker te maken alvorens ze iets gekocht hebben. 

Graag vertel ik je hier meer over op donderdag 14 mei om 10 uur. 

Voor lezers van mijn dagelijkse mails is dit gratis toegankelijk want de gegevens om erbij te zijn stuur ik enkel via deze lijst. 

Sta je niet op deze lijst en wil je graag deze informatie ontvangen? Meld je hier aan: www.afscheidsfotograaf.nl/aanmelden

Houd je mailbox daarna strak in de gaten indien je meer wilt weten over hoe jij klanten kunt aantrekken en kunt behouden. 

Ken je anderen die dit soort informatie interessant kunnen vinden? Dit bericht doorsturen waardeer ik zeer.

Voor nu een fijne dag!
Boukje Canaan

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *