De aanhouder wint

Posted on 4 aug 2020 in Ondernemer, expert, leider, Tips & informatie | Reacties uitgeschakeld voor De aanhouder wint

De aanhouder wint

Gisteren was de laatste dag dat ik mijn voucher kon in laten gaan om bij de online supermarkt Crisp eten te bestellen.

Een poos geleden vertelde mijn zus dat ze bestelde bij Crisp en er helemaal enthousiast over was. Geen Hello Fresh, geen AH, maar Crisp.

Verse spullen (onder meer groenten, fruit, zuivel, brood, vlees en vis) van bedrijven die goed spul hebben en verkopen via Crisp. Omdat we het leuker vinden om te weten wat we eten, waar het vandaan komt en wie er achter het product zit.

Is dat echt zo?

Ja blijkbaar werkt online verkopen heel goed, wanneer je laat zien wat je levert, waar het vandaan komt en bereid bent om wat te geven. Geven?

Ja geven. Ze geven je bij de eerste bestelling een aankoopbedrag cadeau en ze leveren de spullen gratis.

Deze formule werkt. Waar ik tegenaan hikte was het idee dat ik weer vast zou zitten aan een abonnement. Maar hey, dit is een supermarkt, toch even iets anders.

Ik was een hele poos Hello Fresh gebruiker, totdat ik genoeg van hetzelfde had gegeten. Ik ken een groot aantal recepten nu uit mijn hoofd en maak ze met gemak na. De prijzen werden hoger en de kwaliteit liet wat te wensen over. Toch bleef ik het abonnement gebruiken, want gemak. Toen ik mijn klaagzang tegen mijn zus hield gaf ze me dus de tip om een ander bedrijf te gebruiken.

Gisteren ben ik dan toch op het nippertje gaan bestellen bij Crisp om mijn voucher te verzilveren (stom als je die misloopt…). Ik bleef ook maar leuke e-mails met de herinnering om te bestellen ontvangen. Wat zo knap is, dat ze me niet irriteerden, zoals vele andere bedrijven met hun mails voor elkaar krijgen, dat ik me uitschrijf.

Je kunt de mails flink negeren, wegdonderen of toch bekijken… Die keuzes zijn er ongeveer.

Online eten bestellen heeft voor mij vele voordelen; 

  • geen reistijd, parkeren, inpakken
  • geen mensen in de winkel die me aanspreken “Hey, hoe is het met jou?”– waar ik niet altijd tijd voor heb
  • geen extra producten belanden in mijn karretje die ik niet nodig heb
  • niet zoeken in de winkel, die ze telkens veranderen, om mensen op andere spullen te attenderen
  • voorbedachte recepten met alle inhoud precies op maat per persoon staan in de Crisp app, dus weinig weg te gooien/bewaren
  • thuisbezorgd op het moment dat ik kies
  • in een keer kiezen wat we gaan eten voor meerdere dagen; geen stress met wat eten we vandaag als het eenmaal in huis is
  • je bestelling aanpassen tot een avond ervoor, dus alles wat je vergeten was, nog even toevoegen.

Volgens mij ga ik dus blij zijn met deze keus om bij Crisp te bestellen. Oh en wil jij het ook proberen?

Via deze code https://crisp.nl/code/boukje kun jij  €15 korting ontvangen op je eerste bestelling. Volgens mij zit je verder nergens aan vast. Probeer maar uit, zou ik zeggen. Op de website krijg je €10,- dus via mijn link ontvang je nog iets meer! Leuk toch?

Nou dit heet ongevraagde mond-op-mond reclame

Maar waarom laat ik je dit nu weten?

Voor mij als ondernemer haal ik er wat uit, heb ik weer geleerd.

Dus welke tip kan ik je hieruit geven? Meer dan 1. 

  1. Om ook jouw klant te bereiken, is het soms nodig dat je ze vaker dan 1x benaderd. Mensen hebben herinneringen nodig, want het komt niet altijd uit dat ze iets van je zien langskomen. Je hebt dus doorzettingsvermogen nodig om herhaaldelijk in het oog te springen. De aanhouder wint. Stuur meerdere mails naar je klant die contact met je opnam.
  2. Geef!! Geef je klant iets van waarde! Het hoeft geen korting te zijn op iets. Geven is ook gemak, tips, ideetjes, hulp bij oplossingen, enz. Zorg dat ze van je gaan houden. Het maakt dat  ze op een dag vast met je samen willen werken. 
  3. Maak het je klant gemakkelijk. Zorg dat het gemakkelijk voor ze is om iets te bestellen bij je. Zet je links erbij in de berichten die je stuurt. Zorg dat ze contact met je op kunnen nemen of direct daar naar toe kunnen waar je ze wilt hebben (voor de aankoop).

Ieder proces moet herhaald en begeleid worden. Vertel je klant daarbij precies wat ze moeten doen en wat ze kunnen verwachten.

Hoe vaak heb je al blogs van mij gelezen en hoe vaak heb je onderaan gereageerd?  Herken je jezelf als iemand die al heeft gereageerd, of herken je jezelf als iemand die dat telkens gewoon laat zitten?

Niet dat ik het erg vindt. Want ik weet gewoon hoe het werkt!

Als je wel hebt gereageerd, weet je ook dat je een persoonlijke reactie van mij krijgt. 

Test het eens (nog) uit zou ik zeggen. Reageer hieronder gerust met welke tips voor jou een verschil hebben gemaakt. Of wat je zo leuk vindt aan mijn blogs. Heb je er wat aan?  Ik ben zeer benieuwd.

Fijne dag!!

Boukje Canaan

P.S. Wil je op een andere manier laten weten dat je mijn verhaaltjes waardevol vindt? Volg me op Instagram of Facebook of link met me op LinkedIn

Dan kun je ook zien dat er een presentatie aankomt op 15 augustus voor wie meer wil weten over Afscheid Vroeger en Nu op Landgoed Sandenburg. Ik heb het in mijn ‘verhaal’ gezet…