Zorg voor een Happy-ending

Posted on 16 jul 2020 in Ondernemer, expert, leider, Tips & informatie | Reacties uitgeschakeld voor Zorg voor een Happy-ending

Zorg voor een Happy-ending

“Wat een toffe muziek”, zei mijn man, die mee kon zingen op stoere nummers uit de jaren ’80. “Geinige inrichting”, zei mijn dochter, die wees naar de fiets aan de muur waar ze vervolgens haar hoofd aan een trapper stootte. “Dat je hier speciaal bier kunt drinken bij het eten”, zei het vriendje van de andere dochter.

We zaten dit keer niet bij een typisch Spaanse tapas restaurant maar bij ‘The Good Burger’, een Spaans burger restaurant wat uitgegroeid is tot een goedlopend franchise concept. Net als het alom bekende Amerikaanse burger concept, maar dan voor een ander publiek.

We smikkelden van bijzondere burgers met meer smaken kaas (o.a. gorgonzola), een gourmet vegaburger en ik had een TGB salade die me opperbest smaakte met verrassende ingrediënten voor de prijs.

Maar niet alleen het eten en drinken beviel ons zo goed. Het waren dus ook de details in de entourage, de aankleding, het geluid, de ambiance, de sfeer en beleving.

Dat is waarom mensen blijven terugkomen en het doorgeven. Wanneer er een ‘wauw’-factor is toegevoegd. Een gevoel met een happy-ending.

Want ja, weg te slaan waren de jongens niet meer toen ze het Pac-man-spel hadden gevonden. Daar kon gratis op gespeeld worden!

Het principe van ‘Peak-end-rule’ was toegepast in het ontwikkelen van dit bedrijf. Er is niet alleen goed nagedacht over de doelgroep en styling; urban & street-feel, maar ook over hoe de klant een hoogtepunt onthoud.

Mensen onthouden over het algemeen maar drie dingen: de hoogtepunten, de dieptepunten en het einde.

Vandaar dat de meeste films ook een Happy-end hebben.

Met een goed gevoel naar huis…
Deze tip geef ik jou ook graag mee. Weet jij hoe je zorgt voor jouw Happy-ending bij je klant? Hoe verras jij hen nog eens extra? Zorg jij dat je ze een ‘wauw’-gevoel geeft bij iedere aankoop die ze doen?

Geef je klant meer dan ze verwachten, of laat hen expliciet weten dat je blij bent met hen en de aankoop die ze doen.

Ik ben zeer blij telkens wanneer ik een reactie ontvang op mijn e-mails en blogs. Persoonlijk reageer ik vaak even terug. Dat kost tijd, maar heb ik er graag voor over.
Daar start het al mee…

Fijne dag, vanuit een zonnig Valencia.


Boukje Canaan

P.S. Leuk als jij ook reageert hier onder dit blog met een reactie van jou! Heb je wat aan mijn tip(s). Ik verneem het al te graag.

Wil je ook (bijna) dagelijks mijn tips in je mailbox ontvangen? Geef je hier op: www.afscheidsfotograaf.nl/aanmelden