Ze hebben veel handschoentjes versleten, want ze werden mee opgegeten door de plakband. Telkens wanneer een broodzak dicht getaped moest worden ging er een plastic vinger mee. 

Alle kleuren, maten, merken en materialen werden getest. De goedkoopste exemplaren handschoentjes van de Action doen nu dienst bij Bakkerij van Doorn in Boxtel.

Het is ook niet zo dat er een FB groep voor bakkers bestaat waar ze #dtv welke handschoen het beste past bij hun werk.

Iets waar ze voorheen nooit bij stil hoefden te staan. De Coronacrisis zorgt ervoor dat men moet aanpassen.

Gelukkig hadden ze een systeem plafond. Dus met ijzerhaken, twee houten latjes en een stuk doorzichtig plastic was er een raam op te hangen voor de kassa. We zien nu overal ramen voor kassa’s, in alle winkels.

Met tape en bordjes werd aangegeven hoe de looprichting werd. En tot slot wordt er veel geduld gevraagd van de klant. Er mogen uiteraard maar een klein aantal mensen in de winkel tegelijk aanwezig zijn, dus soms staat er een rij buiten op de stoep te wachten. 

Je moet maar weten wanneer het spitsuur is bij de bakker… 
Oh en wanneer je niet contactloos kunt betalen, maar je pin invult, dan moet het apparaat even schoongepoetst.

Ieder weet dat boel heel evens bij elkaar uiteindelijk heel lang duurt. 
Maar ach, het is aanpassen voor iedereen, inmiddels zijn we heel wat gewend in deze Coronatijd. Dus we blijven komen bij de bakker.

Of gaan we nu juist naar de supermarkt, omdat je daar veel sneller bent? 
Wat maakt dat je naar de bakker gaat? Omdat het verser brood is, omdat ze meer keuze hebben, omdat het vers voor je gesneden wordt, omdat het daar zo lekker ruikt, omdat je persoonlijk aangesproken wordt en wellicht herkent wordt, omdat ze op verschillende dagen acties hebben op andere artikelen, omdat ze er ook cake, taartjes, chocolaatjes en ander lekkers hebben waar er soms stukjes van liggen om te proeven?

Wat zorgt ervoor dat de bakker hun klanten laat terugkomen? Misschien wel alles wat ik opnoemde gecombineerd.

Een herhaalde klant, dat wil eigenlijk ieder bedrijf. Want dat is zoveel eenvoudiger dan telkens nieuwe klanten aanboren.

Ik heb nog nooit een bakker op straat voorbijgangers zien aanspreken met  stukjes om te proeven waardoor je vervolgens de winkel inloopt om meer er van te kopen. Een bord met actie van de dag op de stoep blijkt voldoende te zijn voor het aanprijzen van de waar.

Nu is het zo dat wat een bakker verkoopt een noodzakelijk iets is. Ons dagelijks brood. We hebben eten nodig om te overleven. Het is een gewoonte voor veel Nederlanders om brood te eten. 

Brood is goedkoper dan de producten en diensten die ik aanbied als fotograaf. Toch benader ik mijn oude klant telkens weer. Met succes. Ze komen graag bij me terug.

Omdat ze weten wat ze kunnen verwachten, omdat ze weten hoe ik ben, omdat ze telkens verrast worden met het resultaat, omdat er extra’s komen die ze niet verwacht hadden, omdat ze persoonlijke aandacht krijgen, omdat ze aangesproken worden op waar ik mee bezig ben en ik hen uitnodig.

Er is voldoende te bedenken in jouw bedrijf om je bestaande klanten te activeren en betrokken te laten zijn met jou product en/of dienst. 
Je moet alleen verder durven kijken dan je neus lang is. Je hebt maar het lef nodig om je bestaande klant iets aan te bieden waar ze zelf nog nooit aan gedacht hebben.

Een topondernemer durft groots te denken. Durft uitproberen, durft vragen uit nieuwsgierigheid om verder te komen.

Innoveren, anders durven doen en uitblinken

Een succesvol ondernemer weet zijn bestaande klant te verleiden. Als topondernemer ken je je klant en ben je gericht op hen zo goed mogelijk helpen. Ook wanneer zij niet bedachten dat ze jou daarvoor nodig hadden. 
Helpen van mijn klant is on top of my list! Het werkt wanneer je weet hoe je dit aanpakt.

Graag zou ik mijn kennis hierover bundelen in een training. Een training die er nu nog niet is, maar waar ik jou de kans voor geef om met me te werken en helpen te ontwikkelen.

Man loopt in een bakkerswinkel volgens het bordje looprichting de uitgestippelde route vanwege de coronacrisis

Zo kan ik ook bewijzen dat het werkt!

Wanneer je meedoet in het ontwerp-programma van deze training dan is er wekelijks een feedback sessie waar vragen behandeld en de opdrachten besproken worden.

Wanneer je meedoet behandelen we zeker een lastige testcase en leer je van elkaar. Zie je hoe ieder ander worstelt met dezelfde problemen als jij en hoe je deze kunt oplossen.

In het webinar dat ik vorige week op Hemelvaartsdag gaf ik voorbeelden met mijn klanten. Deze zou jij ook kunnen toepassen en meer!! Want hoe doe je het nu precies?

Hoe benader je jouw klant? Met welk aanbod kun je komen? Hoe verleid je jouw klant? Hoe geef je extra waarde? Dat wil ik je allemaal laten weten.

Doe mee in de training “Benader je ‘oude’-klant”

Het aanbod om mee te doen in deze training-in-de-maak heeft een uniek laag bedrag om je te bedanken dat je meedoet en tegelijk gaat het je veel waarde geven.

Plus we doen het samen en er is veel te leren van elkaar.

Wanneer de training eenmaal af en getest is, dan gaat de prijs omhoog.

Het aanbod om mee te doen loopt af. Laten we volgende week beginnen met de eerste opdrachten invullen.

Doe je mee? Meld je hier aan: https://www.afscheidsfotograaf.nl/oude-klant/

Fijne dag!
Boukje Canaan