Whrooaam, whoozh, er scheurt zomaar iemand voorbij. Een groene Maserati als ik het goed kon zien.

Had ie haast? Vast niet. Ik zag een chauffeur in een snelle auto die zich niet kon bedwingen de linkerrijbaan voluit te gebruiken, want deze is vrij!

Als iemand die veel op de weg zit, werd mijn rust tijdens het luisteren naar een podcast in de auto goed verstoord. Wow!

Dat het zo rustig is op de weg (overdag) komt in Nederland niet veel voor, maar is tijdens de Corona-crisis nu even wel zo. Al helemaal nu we nog maar 100 km/u mogen.

Zo’n snelle inhaal manoeuvre neemt flink de aandacht. Je hebt het vast al eens meegemaakt.

Je kunt er van schrikken uiteraard. Je kunt het idioot vinden of er een ander oordeel aanhangen.

Ik ben vooral jaloers op zo’n gave auto die heerlijk hard kan.

Wanneer iemand iets doet dat anders is dan ‘normaal’ , dan valt dit ons op.

Als ondernemer wil je opvallen, anders trek je geen nieuwe klanten.

Niet omdat je gave auto rijdt en ook weer niet met labels beplakt worden van ‘gek’, ‘idioot’ of ‘aandachttrekker’.

Hoe doe je dit dan wel goed?

Geef kennis weg…

Ik deel hier één manier: door te reageren als expert op relevante blogs.

De afgelopen twee dagen vroeg ik mensen al te reageren onder een artikel. Ik stel dan een vraag en mogelijk kun je een antwoord daar op geven in het reactieveld. (C2A = call to action)

Omdat niet veel mensen dit zomaar doen, valt jouw reactie op!

De meeste mensen doen dit zomaar niet want het kost namelijk wat meer tijd en moeite dan een duimpje of hartje aanklikken onder de social media verhalen.

Het is even nadenken over wat je precies gaat zeggen. Je moet je naam en e-mailadres + webadres invullen.

Totdat je beseft wat het je oplevert wanneer je een waardevolle reactie geeft. Het is namelijk mogelijk dat de lezer doorklikt op je naam en zomaar op je website terecht komt.

Het geeft je dus ‘verkeer’ naar je site. Een nieuwe bezoeker vanaf een relevante site kan je een nieuwe klant opleveren.

Daarnaast verhoog je jouw expert-status, krijg je van de blogger mogelijk een leuke reactie terug, krijg je wellicht ideetjes voor je eigen blogonderwerpen, verhoog je je zichtbaarheid online en door blogs te lezen verscherp je je blik op wat er actueel is in jouw markt.

Reageer dus op blogs die te maken hebben met jouw ondernemerschap, zodat het mogelijk is dat de lezer doorklikt naar jouw site.

Schrijf iets relevants, geef je kennis over een onderwerp. Een reactie als: “goed artikel, of “mooi geschreven”, levert je zomaar geen bezoekers op. Voeg dus waarde toe. Wat kun jij zeggen over dit onderwerp?

Reageer vooral vanuit jezelf, gebruik je eigen naam. Bovendien zorg je dat er een herkenbare recente foto van jou bij staat door even op avatar.com deze toe te voegen.

Mensen zijn eerder geneigd om te klikken bij iemand die zijn gezicht durft te laten zien. Je bent tenslotte een echt persoon.

Speciaal aanbod

Als lezer van dit artikel geef ik je de kans om een mooie nieuwe recente profielfoto door mij te laten maken.

Speciaal voor jou geef ik deze voor een spotprijs € 35,- (inclusief commerciële licentie) om vrij te gebruiken. Enkel geldig gedurende de Corona-crises

Kom daarvoor naar Boxtel en ik zet je prachtig, spontaan en vooral als jezelf op de foto vanaf veilige afstand. In overleg maken we een afspraak.

Gratis op de foto?

Dat kan wanneer jij reageert onder dit blog. Ik geef een gratis profielfoto weg aan de meest waardevolle reactie. Ook wanneer je deze al besteld hebt en op de groene knop hierboven hebt gedrukt. Wanneer je wint dan ontvang je het geld terug.

Hele fijne dag!

Boukje Canaan